יום רביעי, 1 ביוני 2011

ספאם

הדבר הכי מעצבן לדעתי בשימוש במערכות מוכנות אינטראקטיביות (=נותנות אפשרות למשתמש להביע את עצמו), ובאתרי אינטרנט אינטראקטיבים בכלל, הוא ספאם.

מה זה ספאם?
ספאם זה זבל. הודעות חסרות משמעות - הודעות פירסומיות, הודעות שיקריות, או סתם הודעות עם תוכן דבילי, כמו קללות. הן מגיעות לכל מקום שאפשר - תוכנות מסרים מיידיים, בלוגים, מאגרי מידע, לוחות מודעות (אני מנטר את הלוח של FTF, לכן לא מופיעים שם ספאמרים), פורומים, רשתות חברתיות...

אני, נכון לכתיבת שורות אלו, לא נתקלתי בשירות אנטי-ספאם יעיל ב-100%. וניסיתי כבר כמה מהטובים ביותר (אקיזמיט, Stop Forum Spam, ואפילו reCAPTCHA, שהכי נפוץ כיום ונחשב גם להכי טוב).

נכון, הם אולי מפחיתים את הספאם באופן די משמעותי, אבל הוא עדיין קיים ומגיע אליי, ובכמות לא מעטה. מעניין כמה ספאם היה מגיע אליי ללא השימוש בשירותים האלה...

בעיקרון, אני מונע ספאם בעזרת השירותים האלה, וגם בעזרת ניטור משתמשים באמצעות אישור דרך דואר אלקטרוני. ככה, הספאם פוחת. בד"כ - אני מבקש מאנשים שנרשמים לאתר שלי להפעיל את חשבונם דרך קישור או קוד מסוים שנשלח אליהם לכתובת דואר אלקטרוני שלהם, שאותה הם מכניסים בהרשמה. ללא ההפעלה הזו - הם לא יכולים בעצם לעשות הרבה, ובעיקר - הם לא יכולים להגיב או לפרסם תוכן.

לסיכום, ספאם תמיד יהיה קיים. ממש כמו זבל רגיל. העצה שלי היא לנטר (לא לנתר = לקפוץ, לנטר = לעקוב) כמה שאפשר.

אתר reCAPTCHA.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אין לבקש תמיכה והצעת/בקשת שירותים בתגובות.